
Vi mennesker har skaffet oss mange ting som vi egentlig ikke har bruk for.
Da tenker jeg på de mest tekniske tingene som blir laget i Kina og alle de andre landene. Tv, datamaskin, hårføner, krølltang, barbermaskin og mobil.
De mest forstyrrende tingene vi har tatt til oss er data, tv og mobilen. De tingene er kanskje, for noen, det viktigste i livet, for andre ikke. De fleste klarer seg uten tv, for den kan du se på når som helst. Man trenger ikke batteri til tv'n, bare strøm. Samme er det med data'n også, man trenger ikke batteri, bare strøm, men den har nok falt inn i mange hjerter. I hvertfall hos mange unge. dataspill, chatteprogrammer osv. Hadde jeg hatt valget mellom en dagstur til Sverige eller sitte foran data'n, ville jeg reist til Sverige.
Så har vi denne mobilen da. Det er nok den aller viktigste tingen i livet til oss mennesker, kanskje for veldig mange. Mobilen er blitt en del av livet vårt, og mange har faktisk glede av den. Den underholder, den har internett, du kan holde kontakten med venner, du kan ta bilder, filme osv.
Mobilen tar en stor del av tiden til oss mennesker. Vi mennesker har blitt avhengig av den. Vi kan rett å slett ikke leve uten den. Det som er litt dumt med den, er at den har batteri. Når batteriet er tomt, skrur mobilen seg av, å du får ikke tatt kontakt eller gjort noe som helst før man har ladet den. Er du på ferie der det kanskje ikke er signaler, eller stikkontakt i veggen( strøm), er den ganske lei. da må du vente til du får en mulighet til å lade, og det kan jo ta noen dager. Jeg har opplevd det selv, og det var ikke så enkelt. En liten forstyrrende del av livet mitt var på en måte borte, men den kom jo tilbake igjen etter lading. Vi mennesker har våre uvaner, og de er ikke enkle å få bort. Mobilen er veldig god å ha hvis det har skjedd en ulykke. Da må du ha strøm på den også da. Da kan du ringe ambulanse, lege osv.
kanskje Mobilen har blitt for viktig for oss, men kjekk å ha? :)