fredag 24. april 2009

hvordan kan jeg bruke tegning for å oppnå kontakt med barna?

da var jeg ferdig med hele oppgaven, men følte at jeg ikke fikk gjort så mye. jeg fant ut at jeg skulle lage en tegneserie, men det gikk ikke. jeg valgte en problemstilling som var litt vanskelig.
jeg er fornøyd med oppgaven og det jeg har gjort, men jeg kunne gjort det bedre, og jeg skulle prioritert tiden mye bedre. jeg fikk tatt bilder, skissa, dokumentert alt sammen, men jeg føler at det mangler noe. oppgaven i seg selv, var stressende og slitsom. oppgaven er grei, man finner jo mer ut om det yrke vi skal jobbe med senere i livet. jeg tror at det er mulig å oppnå kontakt med barna, men det er vledig synd at jeg ikke fikk vist det tydelig nok.

fredag 6. mars 2009

Komminisere med å tegne med barn

Det å kommunisere med barn, det kan være vanskelig. Barn kan bli skremt, og redde for oss voksne. Vi vil de ikke noe vondt, men små barn er alltid litt skeptiske. Jeg har i oppgave å finne ut hvordan man kan kommunisere med barn ved å tegne. jeg har laget mange tegner, der jeg har brukt høyrehånda, jeg er jo skjevhendt, å da ble det noen fine barnetegninger:) Barn liker det fleste farger når de er små, så jeg lagde noen fargeforslag. rødt, blått, grønn, oransje, gul.
Når man tegner så trenger man ikke å tegne mennesker, hus og dyr, man kan lage tegneserie, å plassere inn hus, dyr og mennesker. så har jeg begynt og lage en tegneserie.

fredag 27. februar 2009

Modul 6

vi startet fredag 13januar med modul seks. Jeg har søkt på barne og ungdomsarbeider på første valget, så det er det jeg skal finne ut mer om og se jeg klarer å fungere bra sammen med barn. I løpet av de ukene som har gått til nå,(27feb.) Så har jeg laget et idekart og en problemstilling. Det ble mange ideer, 40 ideer, og jeg valgte tegning. Problemstillingen min ble: Hvordan kan jeg bruke tegning for å oppnå kontakt med barna?

mandag 5. januar 2009

Denne bloggen er til skole arbeid på Design og håndverk, 1DHA:)

1DHA<3