fredag 24. april 2009

hvordan kan jeg bruke tegning for å oppnå kontakt med barna?

da var jeg ferdig med hele oppgaven, men følte at jeg ikke fikk gjort så mye. jeg fant ut at jeg skulle lage en tegneserie, men det gikk ikke. jeg valgte en problemstilling som var litt vanskelig.
jeg er fornøyd med oppgaven og det jeg har gjort, men jeg kunne gjort det bedre, og jeg skulle prioritert tiden mye bedre. jeg fikk tatt bilder, skissa, dokumentert alt sammen, men jeg føler at det mangler noe. oppgaven i seg selv, var stressende og slitsom. oppgaven er grei, man finner jo mer ut om det yrke vi skal jobbe med senere i livet. jeg tror at det er mulig å oppnå kontakt med barna, men det er vledig synd at jeg ikke fikk vist det tydelig nok.

fredag 6. mars 2009

Komminisere med å tegne med barn

Det å kommunisere med barn, det kan være vanskelig. Barn kan bli skremt, og redde for oss voksne. Vi vil de ikke noe vondt, men små barn er alltid litt skeptiske. Jeg har i oppgave å finne ut hvordan man kan kommunisere med barn ved å tegne. jeg har laget mange tegner, der jeg har brukt høyrehånda, jeg er jo skjevhendt, å da ble det noen fine barnetegninger:) Barn liker det fleste farger når de er små, så jeg lagde noen fargeforslag. rødt, blått, grønn, oransje, gul.
Når man tegner så trenger man ikke å tegne mennesker, hus og dyr, man kan lage tegneserie, å plassere inn hus, dyr og mennesker. så har jeg begynt og lage en tegneserie.

fredag 27. februar 2009

Modul 6

vi startet fredag 13januar med modul seks. Jeg har søkt på barne og ungdomsarbeider på første valget, så det er det jeg skal finne ut mer om og se jeg klarer å fungere bra sammen med barn. I løpet av de ukene som har gått til nå,(27feb.) Så har jeg laget et idekart og en problemstilling. Det ble mange ideer, 40 ideer, og jeg valgte tegning. Problemstillingen min ble: Hvordan kan jeg bruke tegning for å oppnå kontakt med barna?

mandag 5. januar 2009

Denne bloggen er til skole arbeid på Design og håndverk, 1DHA:)

1DHA<3

tirsdag 16. september 2008

Har jeg valgt riktig?

Endelig... jeg kom inn på skole! Ja, det er det første man tenker på. Da snurrer det hundrevis av tanker, man blir glad og man vet nesten ikke hva man skal si. 
Jeg skrek høyt ut hva jeg kom inn på, og blei veldig glad inni meg. jeg løp, hoppa og dansa. 
Dette skal bli gøy! Dette blir spennende...
Nå har jeg begynt, men akkurat nå føler jeg at jeg ikke kommer noen vei. Jeg føler at jeg ikke får med meg det jeg bør få med meg, for jeg synes det er så tørt å kjedelig.
Kanskje valgte jeg feil, det finner jeg ut om et år, men det er lenge til.....


fredag 12. september 2008

Hvorfor er mobiltelefon så viktig for oss?


Vi mennesker har skaffet oss mange ting som vi egentlig ikke har bruk for. 
Da tenker jeg på de mest tekniske tingene som blir laget i Kina og alle de andre landene. Tv, datamaskin, hårføner, krølltang, barbermaskin og mobil.
De mest forstyrrende tingene vi har tatt til oss er data, tv og mobilen. De tingene er kanskje, for noen, det viktigste i livet, for andre ikke. De fleste klarer seg uten tv, for den kan du se på når som helst. Man trenger ikke batteri til tv'n, bare strøm. Samme er det med data'n også, man trenger ikke batteri, bare strøm, men den har nok falt inn i mange hjerter. I hvertfall hos mange unge. dataspill, chatteprogrammer osv. Hadde jeg hatt valget mellom en dagstur til Sverige eller sitte foran data'n, ville jeg reist til Sverige. 
Så har vi denne mobilen da. Det er nok den aller viktigste tingen i livet til oss mennesker, kanskje for veldig mange. Mobilen er blitt en del av livet vårt, og mange har faktisk glede av den. Den underholder, den har internett, du kan holde kontakten med venner, du kan ta bilder, filme osv.
Mobilen tar en stor del av tiden til oss mennesker. Vi mennesker har blitt avhengig av den. Vi kan rett å slett ikke leve uten den. Det som er litt dumt med den, er at den har batteri. Når batteriet er tomt, skrur mobilen seg av, å du får ikke tatt kontakt eller gjort noe som helst før man har ladet den. Er du på ferie der det kanskje ikke er signaler, eller stikkontakt i veggen( strøm), er den ganske lei. da må du vente til du får en mulighet til å lade, og det kan jo ta noen dager. Jeg har opplevd det selv, og det var ikke så enkelt. En liten forstyrrende del av livet mitt var på en måte borte, men den kom jo tilbake igjen etter lading. Vi mennesker har våre uvaner, og de er ikke enkle å få bort. Mobilen er veldig god å ha hvis det har skjedd en ulykke. Da må du ha strøm på den også da. Da kan du ringe ambulanse, lege osv. 
kanskje Mobilen har blitt for viktig for oss, men kjekk å ha? :)